Sunday, July 8, 2012

علی مصلحی به زور توسط چهار لباس شخصی ربوده شد


علی مصلحی به زور توسط چهار لباس شخصی ربوده شد
 جرس: با گذشت نزدیک به سه روز از ربودن علی مصلحی، روزنامه نگار و فعال سیاسی حامی جنبش سبز در کاشان، تاکنون هیچ اطلاعی از محل نگهداری و نهاد بازداشت کننده او در دست نیست. 
 خانواده علی مصلحی در خصوص نحوه بازداشت وی به "جرس" می گوید: "ما خبر بازداشت ایشان را از طریق یکی از مغازه داران محله که آقای مصلحی را می شناخت شنیدیم. روز چهارشنبه حوالی ظهر یک پژو 405 شخصی که چهار سرنشین داشت جلوی او نگه می دارند و به حالت آدم ربایی او را به زور سوار ماشین می کنند و می برند. البته از قبل یک موتور سوار آن طرفتر منتظر بود و با بی سیم کشیک می داد و گویا می دانستند علی از این خیابان رد می شود که بعد به لباس شخصی های داخل پژو خبر می دهد و علی را به زور می برند."
این عضو خانواده با اشاره بر اینکه علی قبلا سابقه بازداشت نداشته است خاطرنشان می کند: "این اولین بار است که علی را بازداشت می کنند، چند وقت پیش هم که دو تا از دخترای فامیل را بازداشت کرده بودند در زمان بازجویی از علی خیلی نام می برند و گفته بودند ما می دانیم که بزرگ شما در اصل گرداننده سایت و کارهای اینترنتی است و به موقع حساب علی مصلحی را هم می رسیم. یکی از دخترهای فامیلمان هم سه شب بازداشت بود و بعد تا برگزاری دادگاه با قید وثیقه آزاد شد و دیگری هم تعهد داد. بخاطر همین صحبتها و تهدیدها احتمال می رفت که او را دستگیر کنند البته نه به این شکل آدم ربایی! دقیقا در زمان تعطیلی هم او را بازداشت کردند و عملا نمی توانیم برای پیگیری به جایی مراجعه کنیم. فقط به پلیس 110 خبر دادیم که آنها هم گفتند خبری از او ندارند. حالا منتظریم فردا صبح وکیل ایشان به مراجع قضایی مراجعه کنند تا اطلاعی از محل نگهداری و وضعیتش بدست بیاوریم."
خانواده علی مصلحی تصریح می کنند: "علی در زمان انتخابات از حامیان جنبش سبز بود و در ستاد آقای میر حسین موسوی فعالیت می کرد. او وبلاگ نویس بود و مدام وبلاگش فیلتر می شد بخاطر همین در فیس بوک فعالتر شد. یک هفته نامه ای به نام "سخن روز" در کاشان منتشر می کردیم که قبل از انتخابات سال 88 توقیف شد. بعد علی سایت کاشان نیوز را اداره می کرد و گاه گاهی برای جرس هم مقاله می نوشت. در حقیقت علی اصلاح طلبی بود که طرفدار حقوق بشر بود و هیچگاه کار غیر قانونی انجام نمی داد و همیشه ما را به آرامش و رعایت ادب در حوزه نقد توصیه می کرد. خود علی همیشه می گفت من کار غیرقانونی انجام نمی دهم که نگران و ترسی داشته باشم همه فعالیت هایم علنی است."
علی مصلحی گرداننده کاشان نیوز و روزنامه نگار متعهدی بود که علی رغم فشارهای نهادهای امنیتی هیچگاه دست از نوشتن بر نداشت و تحلیل هایشان در سایت هایی مانند جرس منتشر می شد. مسیح علی نژاد، روزنامه نگار در وبلاگ خود در خصوص قلم او نوشته است: "هر بار سایت های راستی در توهین و تحقیر کسی مطلبی می نوشتند، با معرفت پا پیش می گذاشت و با دلیل و منطق مطلبی در وبلاگش می نوشت و بعد آرام تحلیل می کرد که راه ساختن جامعه از اینجا شروع می شود که رونامه نگاران و قلم به دستان اش دست از تخریب و توهین بردارند و به نقد بپردازند. او بیشتر وقت ها رسانه های هوادار حاکمیت را رصد می کرد و در نقد آنها همیشه با فکت و لینک های متعدد، سعی می کرد خیلی با دقت و بدون تندروی مطلب بنویسد. او برای نفس اعتراض، اعتراض می کرد و سکوت را راه چاره نمی دانست. برای نقد رسانه هایی که ذره ای اخلاق در سبک نوشتاری شان دیده نمی شد او با اخلاق می نوشت. نوشته هایش همیشه از نوعی شجاعت توام با آرامش سرشار بود. یعنی در اوج نا امنی در فضای داخلی ایران ساکت نشد و از جمله کسانی بود که همیشه اعتقاد و باورش را با زبانی نرم اما منتقدانه می نوشت."
خانواده این روزنامه نگار اصلاح طلب در پایان اضافه می کنند: " بسیار نگران وضعیت او هستیم و اصلا نمی دانیم علی الان در چه وضعیت و شرایطی است و بخصوص مادرش خیلی نگران است. امیدواریم هرچه زودتر او را آزاد کنند."

No comments:

Post a Comment